Leveringsinformasjon


Vi ønsker å informere om at det ikke lenger påløper noen avgift for toll eller mva!

Hvor leverer dere?
Vi leverer over hele Sverige og våre nordiske naboland, samt til de fleste europeiske land.
Vi kan levere til øyer, men siden dette medfører ekstra kostnader for oss, må vi fakturere deg i etterkant for de ekstra kostnadene.

Hvis du ønsker å få bestillingen din sendt til en adresse uten veiforbindelse, er du alltid velkommen til å kontakte vår salgsavdeling for nærmere informasjon og mulige løsninger.

Hvis du ønsker levering til et annet europeisk land, ber vi deg også i dette tilfellet om å kontakte vår salgsavdeling for nærmere informasjon og fraktpriser.

Salgsavdelingen – 046 25 02 52, tast 1


Leveringstider

Vennligst merk at alle oppgitte leveringstider er omtrentlige. Dette betyr at leveransen kan komme tidligere eller ta lengre tid enn forventet. Dessverre kan vi ikke garantere spesifikke leveringstider, da disse vanligvis er utenfor vår kontroll.

For produkter som produseres på spesialbestilling, kan leveringstiden justeres, enten forkortes eller forlenges.

Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss eventuelle krav om erstatning fra kundens side ved forsinkelser i leveransen. Vi streber alltid etter at du som kunde skal få varene dine innenfor det angitte tidsintervallet, men vi kan ikke unngå eventuelle forsinkelser i produksjonen fra leverandører som vi ikke kan påvirke.

Vi tar forbehold om lengre leveringstider for lagervarer i perioder hvor vårt lager er ekstra belastet. Eksempler på dette kan være i forbindelse med påske, midtsommer og ferieperioder. Hvis det oppstår forsinkelser eller avvik fra den forventede leveringsuken for din bestilling, vil vi gjøre vårt beste for å informere deg via e-post eller telefon.


Leveranseendringer
Hvis varene pakkes av vårt personale på vårt lager, eller hvis varene har forlatt vårt lager, er det ikke mulig å gjøre kostnadsfrie endringer i bestillingen din. Derfor er det viktig at du alltid dobbeltsjekker at informasjonen i bestillingen din er korrekt. Hvis endringer av en eller annen grunn kreves etter dette, vil Bring pålegge en ombokningsavgift på 295 NOK, for eksempel for endring av telefonnummer. Hvis varene skal leveres til en annen adresse, påløper en ombokningsavgift på 295 NOK. For å fjerne ID-kontroll på en pågående levering påløper en ombokningsavgift på 295 NOK.


Er min ordre sendt?

Når din ordre er sendt, vil du motta en forhåndsvarsel per e-post med en sporingslenke der du kan følge din ordre.

Hvis du ikke har mottatt en slik varsel, er ikke ordren din sendt.

Noen ganger skjer det at sendinger blir forsinket eller feilsortert hos transportøren. Hvis du oppdager at sendingen din ikke har noen nye skanninger over en lengre periode, ber vi deg kontakte oss eller berørt transportør med ditt sporingsnummer.

 

Pakken min er tapt på vei, hva skjer nå?
Hvis pakken din er sendt fra oss, tar det ca. 24 timer - 3 dager før sporingen for pakken blir oppdatert hos transportøren. Hvis sporingen for ordren din ikke er oppdatert på 5 arbeidsdager, kan du gjerne kontakte oss, så gjør vi en undersøkelse hos berørt transportør.

Ved en undersøkelse trenger vi å la transportøren søke etter pakken i 5 - 7 arbeidsdager før vi hos Hulténs kan ta videre tiltak.

Vennligst kontakt vår kundeservice på 046 - 25 02 52, tast 2, så hjelper de deg.



Hvor lenge ligger pakken min hos et ombud?
Bring proxy levering: Forsendelsen din vil bli returnert dag 7 og hvis du ikke henter forsendelsen, må vi belaste deg med 195 NOK for uavhentet forsendelse og returfrakten.

Bring hjemlevering: Forsendelsen din blir returnert dag 14. Velger du som kunde å beholde bestillingen på Brings terminal i mer enn 4 dager, vil du bli belastet med et lagringsgebyr. Denne lagerleien vil bli fakturert deg etter at levering har funnet sted. Dersom du ikke bestiller levering av pakken, vil den bli returnert til oss og du belastes 590 kr for uavhentet forsendelse og returfrakt.

Vi reserverer oss retten til å fraskrive oss eventuelle krav om erstatning fra kundens side ved bytte av ombud og ved forsinkelser i leveransen. Vi streber alltid etter at du som kunde skal få varene dine innenfor det angitte tidsintervallet, men vi kan ikke unngå eventuelle forsinkelser hos fraktøren som vi ikke kan påvirke.


Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken min eller mottar min hjemlevering?
Hvis du som kunde ikke henter ut bestillingen din fra et ombud og bestillingen returneres til oss, belaster vi et gebyr på 195 NOK inkludert moms, samt et returgebyr basert på din ordre.
Hvis ordren din gjelder hjemlevering, belaster vi et gebyr på 590 NOK for ikke mottatt levering, samt et returgebyr basert på din ordre.

Gebyret er nødvendig for å dekke frakt- og håndteringskostnader som oppstår. Merk at hvis du ikke mottar eller henter ut en forsendelse, regnes det ikke som at du har informert om at du har angret kjøpet.


Tilbyr dere delvis levering?
Vi tilbyr muligheten til å dele opp leveransen av bestillingen din hvis ønskelig. Hvis det oppstår forsinkelser og vi kan levere deler av ordren din separat, pleier vi å foreslå dette.

Hvis du av en eller annen grunn ønsker å dele opp leveransen, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice. Merk at dette kan medføre ekstra fraktkostnader.